Η πυραμιδα διατροφης για νηπια


Η νέα μορφή της πυραμίδας της διατροφής έχει ένα πιάτο χωρισμένο σε τεταρτημόρια με 5 κατηγορίες τροφίμων (μαζί με το ποτήρι).

Οι κατηγορίες αυτές είναι: Φρούτα, λαχανικά, σιτηρά, πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά προϊόντα.


Φρούτα
  • Αγοράστε φρέσκα φρούτα, αποξηραμένα και σε κονσέρβα (σε  φυσικό χυμό, όχι σιρόπι)
  • Περιορίστε τους χυμούς φρούτων σε 3/4 ποτήρια την ημέρα ή λιγότερο (ο χυμός δεν έχει φυτικές ίνες)
  • Αγοράστε φρούτα και λαχανικά εποχής και τοπικής παραγωγής. Είναι πιο φτηνά και έχουν περισσότερη γεύση και περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
Λαχανικά
  • Τρώτε ποικιλία από πολύχρωμα λαχανικά κάθε μέρα για να πάρετε ποικιλία θρεπτικών συστατικών
  • Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι εξίσου θρεπτικά, έχετε πάντα κάποια στην κατάψυξη 
  • Όταν χρησιμοποιείτε λαχανικά από κονσέρβα, ελέγχετε πάντα την ποσότητα νατρίου που έχουν. Προτιμάτε αυτά χωρίς προσθήκη αλατιού.
Δημητριακά
  • Επιλέξετε ολικής άλεσης τουλάχιστον τις μισές φορές
  • Ελεγξτε τις φυτικές ίνες στα δημητριακά που αγοράζετε και προτιμήστε αυτά που καλύπτουν τουλάχιστον το 10% των καθημερινών αναγκών μας σε 1 μερίδα.
  • Μην αρκεστείτε στο χρώμα για να αποφασίσετε αν κάτι είναι ολικής άλεσης - διαβάζετε πάντα τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει.
Πρωτείνες
  • Τρώτε ψάρια και θαλασσινά τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα
  • Τρώτε όσπρια 2-3 φορες την εβδομαδα ως κυριως γευμα ή ως συνοδευτικό
  • Αφαιρέστε το ορατό λίπος απο το κρέας
Γαλακτοκομικά
  • Μετά την ηλικία των 2 ετών μπορείτε να χρησιμοποιείτε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά
  • Προτιμάτε τυρία light ή με χαμηλά λιπαρά κάποιες μέρες την εβδομάδα
  • Προσοχή στην κρέμα γάλακτος και το βούτυρο. Έχουν πολλές θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά. Τα τρώμε με μέτρο.





Adapted from materials provided by the USDA's Center for Nutrition Policy and Promotion.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις