Το φαγητό είναι πολύ περισσότερα από απλά "διατροφή"

Δεν θα διαφωνήσει κανείς ότι το φαγητό είναι σημαντικό γιατί καλύπτει τις διατροφικές μας ανάγκες. Μας προσφέρει ενέργεια για να φέρουμε εις πέρας τις καθημερινές μας δραστηριότητες, για να λειτουργήσει το σώμα μας και ο εγκέφαλός μας. Έχει θρεπτικά συστατικά που μας βοηθούν να αναπτυχθούμε, να ψηλώσουμε, να μεγαλώσουμε αλλά και να "επιδιορθώσουμε" ζημιές στο σώμα μας.
Από την άλλη, έχουμε την κοινωνική πλευρά του φαγητού. Από την αρχή σχεδόν της ζωής μας, το φαγητό είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, ένας τρόπος να δείξουμε την αγάπη μας στους άλλους, ένας τρόπος να γνωριστούμε, να μεταφέρουμε στοιχεία της κουλτούρας και της παράδοσης.

Ας αρχίσουμε από τα βασικά. ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της διατροφής μας είναι το νερό. Το σώμα μας είναι φτιαγμένο 50% από νερό (κ.β.). Το νερό συμμετέχει σε πάρα πολλές μεταβολικές διαδικασίες και μας είναι απαραίτητο καθημερινά. Μερικές φορές το ξεχνάμε, αλλά είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να βρίσκεται πάντα στη διατροφή μας.

Μετά έρχεται η ενέργεια. Κυρίως την παίρνουμε από τα μακροθρεπτικά συστατικά (Υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη). Είναι θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε σε μεγάλες ποσότητες σε σχέση με τα μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία).

Οι υδατάνθρακες είναι  η κύρια πηγή ενέργειας για το σώμα μας και περιλαμβάνει τα αμυλούχα τρόφιμα, αλλά και τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς και τη ζάχαρη, το μέλι και τα γλυκά. Όπως καταλαβαίνετε υπάρχουν "καλοί" και "κακοί" υδατάνθρακες.

Πρωτεΐνες είναι τα κρέατα, ψάρια, όσπρια κτλ και χρησιμοποιούνται κυρίως ως δομικά συστατικά.

Τέλος έχουμε τα λίπη, τα οποία μπορούν επίσης να χωριστούν σε "καλά" και "κακά".

Στα μικροθρεπτικά συστατικά έχουμε τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία, τα οποία τα χρειαζόμαστε σε καθημερινή βάση, αλλά σε μικρότερες ποσότητες από ότι τα μακροθρεπτικά συστατικά.

Μια άλλη κατηγορία που χρειαζόμαστε είναι οι φυτικές ίνες, οι οποίες βρίσκονται σε διάφορες μορφές στα τρόφιμα. Είναι το δύσπεπτο μέρος των φυτικών τροφών, το μέρος που το πεπτικό μας σύστημα δεν μπορεί να διασπάσει και να αφομοιώσει. Βοηθούν όμως με πολλούς τρόπους την καλή λειτουργία του σώματος μας.




Αν κοιτάξουμε την άλλη πλευρά, την κοινωνική πλευρά του φαγητού, θα δούμε ότι το φαγητό είναι ένα πολύ ισχυρό μέσο επικοινωνίας. Όταν τρώμε με άλλους ανθρώπους, επικοινωνούμε μαζί τους, αφομοιωνόμαστε. Γινόμαστε μέλος μιας ομάδας.
Υπάρχουν πολλές έρευνες που δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε τακτικά γεύματα με την οικογένειά τους έχουν πιο ισορροπημένη ψυχική υγεία.
Είναι επίσης ένας τρόπος να περάσουμε στους νέους κομμάτια από την παράδοση της οικογένειας.
Να συζητήσουμε, να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και να κάνουμε παρέα.

Το φαγητό είναι πολύ περισσότερο από απλά θρεπτικά συστατικά. Το φαγητό είναι ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνικής ζωής μας και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται έχοντας υπόψιν και αυτό.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις