Στρες και έλλειψη ύπνου σαμποτάρουν τη δίαιτα


Εάν προσπαθείτε να χάσετε τα περιττά σας κιλά, μειώστε το στρες στη ζωή σας και φροντίστε να κοιμάστε αρκετά αλλά όχι πολύ, ειδάλλως σαμποτάρετε άθελά σας την όλη προσπάθεια, συνιστούν αμερικανοί ειδικοί.

Ερευνητές από το Κέντρο Μελέτης της Υγείας του οργανισμού Kaiser Permanente, στο Πόρτλαντ, πραγματοποίησαν μελέτη που έδειξε ότι το πολύ στρες και ο λιγοστός (ή ο υπερβολικός) ύπνος υπονομεύουν την απώλεια βάρους, ακόμα κι όταν ένας άνθρωπος κάνει αυστηρή δίαιτα.

«Ανακαλύψαμε πως όσοι κοιμούνται 6 έως το πολύ 8 ώρες το βράδυ και όσοι έχουν το λιγότερο στρες, έχουν την μεγαλύτερη επιτυχία στα προγράμματα αδυνατίσματος», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τσαρλς Έλντερ. Και εκτίμησε πως το έντονο στρες και η έλλειψη ύπνου μάς εμποδίζουν να εστιαστούμε στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες που απαιτεί μια δίαιτα.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα κυβερνητικά Εθνικά Ιδρύματα Υγείας (ΝΙΗ) των ΗΠΑ και δημοσιεύεται στην «Διεθνή Επιθεώρηση Παχυσαρκίας» (IJO).

Σε αυτήν συμμετείχαν 472 παχύσαρκοι εθελοντές, οι οποίοι υποβλήθηκαν σε συμβουλευτική για να αλλάξουν συνήθειες και στη συνέχεια έκαναν δίαιτα που τους παρείχε 500 θερμίδες λιγότερες την ημέρα. Γυμνάζονταν επίσης τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα.

Σε χρονικό διάστημα 26 εβδομάδων, οι εθελοντές έχασαν κατά μέσον όρο 7,5 κιλά. Ωστόσο, όσοι εξ αρχής ήταν πιο ήρεμοι και κοιμόντουσαν όσο έπρεπε, έχασαν περισσότερο βάρος – και αυτό συνεχίστηκε και μετά τις 26 εβδομάδες.

Όσοι εθελοντές, εξάλλου, αρχικά είχαν πολύ στρες ή κατάθλιψη αλλά στην πορεία τα καταπολέμησαν, επίσης κατόρθωσαν να θέσουν υπό έλεγχο το βάρος τους.

Άλλες μέθοδοι που συνέβαλλαν στην επιτυχία του προγράμματος αδυνατίσματος ήταν η τήρηση ενός ημερολογίου άσκησης και ενός διατροφής, κατά τον δρα Έλντερ.

www.tanea.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις