Λάχανο. Όλοι το ξέρουμε. Πόσοι το εκτιμάμε;




Το λάχανο είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, φυτικών ινών και φολικού οξέως και είναι χαμηλό σε θερμίδες.

Αν μαγειρευτεί ή ψηθεί στον ατμό, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερίνης. Τα ωμά λάχανα βοηθάνε επίσης στη μείωση της χοληστερίνης, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό με τα ψημένα.
 

Για να πάρουμε τα καλά ωφέλη του λάχανου πρέπει να το καταναλώνουμε μαγειρεμένο ή/και ωμό τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα και να τρώμε 1-2 φλυτζάνια λάχανο τη φορά.

Τα διαφορετικα είδη και χρώματα του λάχανου έχουν και διαφορετικές ιδιότητες.

Το κόκκινο λάχανο έχει πειπλέον θρεπτικά συστατικά και μια ιδιαίτερη γεύση η οποία θα κάνει πιο ενδιαφέρουσα τη διατροφή σας. Το κόκκινο χρώμα του προδίδει την ύπαρξη ανθοκυανών πολυφαινολών οι οποίες ελιναι ισχυρά αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην προληψη πολλών ασθενειών όπως ο καρκίνος.

100γρ κόκκινο λάχανο ωμό δίνει 196,5mg πολυφαινολών απο τις οποίες τα 28.3mg είναι ανθοκυανίνες. Ίδια ποσότητα πράσινου λάχανου δίνουν μόνο 45mg πολυφαινολών απο τις οποίες τα 0.01mg είναι ανθοκυανίνες.

Η βιταμίνη C που είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό υπάρχει 6-8 φορές σε μεγαλύτερη ποσότητα στο κόκκινο λάχανο απο ότι στο πράσινο.



Ανα 100γρ το λάχανο περιέχει:

Βιταμίνη Κ 66,5%

Βιταμίνη C 42,7%

Φολικό οξύ 7,5%

Φυτικές ίνες 7%

Μαγγάνιο 5.5%

Βιταμίνη Β6 4,5%

Κάλιο 3,4%

Τρυπτοφάνη 3,1%

Ασβέστιον 2,8%

Βιταμίνη Β1 2,6%

Θερμίδες 17

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις