Ανθότυρο ή φέτα; Τί να προτιμήσω;


Πολλές φορές ξεκινώντας ένα πρόγραμμα διατροφής, αφαιρούμε τη φέτα απο το διαιτολόγιο μας και εισάγουμε τον ανθότυρο ως πιο ελαφρύ τυρί.
Είναι όμως έτσι;
Ποιο τυρί πρέπει να προτιμήσουμε; Ποιο είναι πιο υγιεινό, πιο θρεπτικό και πιο ελαφρύ;




Η φέτα είναι είδος τυριού στην άλμη. Παρασκευάζεται αποκλειστικά από γάλα προβάτου ή αιγοπρόβειο, δηλαδή μείγμα με έως 30% γάλα γίδας . 
Η γεύση της φέτας είναι αλμυρή και αποθηκεύεται σε υγρό άλμης ή ξινόγαλου.
Η ποικιλία της φέτας αλλάζει ανάλογα και με την σκληρότητα του τυριού. Έτσι λοιπόν μπορούμε να την βρούμε από σκληρή έως και πολύ μαλακή μορφή. 
 Το λίπος που περιέχεται κυμαίνεται από 23% έως 60%.

Οι περισσότερες συσκευασμένες φέτες έχουν 23% λίπος , ελάχιστους υδατάνθρακες και γύρω στα 15 γρ πρωτεΐνης στα 100γρ ενώ προσδίδουν περίπου 275 θερμίδες.
Υπάρχουν και φέτες με χαμηλά λιπαρά (10-12%) οπού προσδίδουν μόνο 175 θερμίδες ανα 100γρ , με τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά (εκτός του λίπους) να παραμένουν ίδια.


Ο ανθότυρος είναι ελληνικό παραδοσιακό τυρί, το οποίο παρασκευάζεται με προσθήκη αιγοπρόβειου γάλακτος ή κρέμας γάλακτος σε τυρόγαλα πρόβειο η κατσικίσιο. 

Ο συσκευασμένος ανθότυρος έχει συνήθως 15-20% λιπα΄ρα, 3-4γρ Υδατάνθρακες , 11γρ πρωτεΐνες και προσδίδει περίπου 200 θερμίδες ανα 100γρ.


Θρεπτικά συστατικά (ανά 100 gr προϊόντος)

Ανθότυρο           Φέτα

Θερμίδες (kcal)                                   180-230               260-300
Πρωτεΐνες (gr)                                      10-15                    16-18
Υδατάνθρακες (gr)                                  2-4                     0.2-0.5
Λιπαρά (gr)                                              14-17                  21-26
Ασβέστιο (mg)                                       200-240               400-500

Ο ανθότυρος είναι καλύτερη επιλογή για δίαιτα, λόγω της μειωμένη απόδοσης δε θερμίδες. Φυσικά το προτέρημα αυτό χάνεται όταν προτιμάμε φέτα με χαμηλά λιπαρά.
Σίγουρα έχει λιγότερο αλάτι/νάτριο απο τη φέτα και γιαυτό πρέπει να προτιμάτε σε διατροφή ατόμων με υπέρταση ή πρόβλημα στα νεφρά ή την καρδιά.
Σε άτομα που χρειάζονται αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου, η φέτα έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα.

Προσοχή!
Οι θερμίδες του ανθότυρου είναι χαμηλότερες όταν συγκρίνονται με ίση ποσότητα φέτας. 




    Σχόλια

    Δημοφιλείς αναρτήσεις