Κουραμπιέδες - Τί διατροφική αξία έχουν;


Το πιο διάσημο γλυκό των Χριστουγέννων (μαζί με τα μελομακάρονα) έρχεται και φέτος στο τραπέζι μας. Τί περιέχουν οι κουραμπιέδες; Πόσο καλό ή κακό κάνουν στην υγεία μας;
Τα κύρια συστατικά τους είναι:

βούτυρο
αμύγδαλα αναποφλοίωτα
ζάχαρη άχνη
αλεύρι για όλες τις χρήσεις



Το βούτυρο γάλακτος είναι ένα φυσικό προϊόν, βασικό παράγωγο του γάλακτος που περιέχει πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες, ασβέστιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Έχει αρκετές θερμίδες αφού 100 γραμμάρια του προιόντος προσδίδουν περίπου 720 θερμίδες (λιγότερες απο ανάλογη ποσότητα ελαιολάδου).

Το μεγαλύτερο ποσοστό των λιπαρών που βρίσκονται στο βούτυρο είναι κορεσμένα. Είναι δηλαδή τα λεγόμενα "κακά" λίπη. Αυτά τα "κακά" λίπη όμως προσφέρουν και μερικά πολύ καλά θρεπτικά συστατικά.

Η βιταμίνη Α που περιέχεται σε 100 γραμμάρια βούτυρου καλύπτει το 50% των ημερήσιων αναγκών του ανθρώπινου οργανισμού. Ίδια ποσότητα βουτύρου καλύπτει το 14% σε βιταμίνη D, το 12% σε βιταμίνη Ε, το 9% σε βιταμίνη Κ και παρέχει μικρές ποσότητες απο άλλες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Το αλεύρι που βάζουμε στα μελομακάρονα είναι λευκό. Μπορεί ένα μέρος του να αντικατασταθεί με αλευρι ολικής άλεσης χωρίς να επηρεαστεί το γευστικό αποτέλεσμα.

Τα 100γρ λευκού άλευρου σιταριού περιέχουν 365 Θρμίδες, καλύπτουν το 8% των αναγκών μας σε φολικό οξύ, το 13% σε θειαμίνη, το 2% σε ασβέστιο, και το 21% σε σελήνιο.
Τα 100 γρ αλευρου ολικής άλεσης περιέχουν 340 θερμίδες και καλύπτουν το 49% των αναγκών μας σε φυτικές ίνες. Επίσης καλύπτουν το 22% των αναγκών μας σε σίδηρο, το 3% σε ασβέστιο, το 30% σε θειαμίνη, το 32% σε νιασίνη, το 17% σε βιταμίνη Β6, το 11% σε φολικό, το 34% σε μαγνήσιο, το 35% σε φώσφορο, το 100% σε σελήνιο, το 190% σε μαγγάνιο και είναι πολύ πλούσιο σε ψευδάργυρο και χαλκό.

Τα αμύγδαλα που βάζουμε στους κουραμπιέδες είναι ίσως το πιο πολύτιμο γι την υγεία μας υλικό τους. Τα 100γρ αμυγδάλου καλύπτουν το 131% των αναγκών μας σε βιταμίνη Ε, το 26% σε ασβέστιο, το 21% σε σίδηρο, το 50% σε φώσφορο, το 114% σε μαγγάνιο, το 21% σε ψευδάργυρο, το 60% σε ριβοφλαβίνη και προσφέρει ω-6 λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες και υδατάνθρακες με 12γρ (50% των αναγκών μας) φυτικές ίνες.

1 μέτριος κουραμπιές προσδίδει περίπου 180 θερμίδες.

100γρ κουραμπιέδων προσδίδουν 460 θερμίδες, 7,8γρ πρωτεΐνης, 49γρ υδατάνθρακες, και 26γρ λίπος (2,5γρ κορεσμένα).

Τελικά ποιο είναι πιο υγιεινό γλυκό; Ο κουραμπιές ή το μελομακάρονο;
Και τα δύο προσφέρουν θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βελτιώσουν αλλά και να βλάψουν την υγεία μας.
Και τα δύο έχουν αρκετές θερμίδες.
Και τα δύο πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο την περίοδο των εορτών, ωστέ να μην στερούμαστε αλλά και να μην το παρακάνουμε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις