Φοβού τον χαλβά και δώρα φέροντας


Ο χαλβάς της σαρακοστής είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα και πιο δημοφιλή τρόφιμα σε περιόδους νηστείας.
Καταναλώνεται συνήθως ως γλυκό αλλά και το ταχίνι (κύριο συστατικό του χαλβά) καταναλώνεται σε διάφορα φαγητά, σούπες και σε πίτες.



Είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Όσον αφορά τη θερμιδική του αξία, είναι αρκετά υψηλή, κυρίως λόγω των λιπαρών ( Στην πλειονότητά τους είναι μονοακόρεστα και πολυακόρεστα. ) που περιέχονται στο σησάμι και κατα προέκταση στο ταχίνι και τον χαλβά.

Παρόλο που ο χαλβάς είναι πλούσιος σε λιπαρά, τα λιπαρά του είναι ευεργετικά για τον οργανισμό όταν καταναλώνονται με μέτρο. Η λήψη πολυακόρεστων λιπαρών οξέων θεωρείται αναγκαία από τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς αυτός δεν μπορεί να τα συνθέσει. Επίσης, όταν ο χαλβάς καταναλωθεί με τρόφιμα που περιέχουν λυσίνη, όπως οι ξηροί καρποί και τα όσπρια, η πρωτεΐνη που προκύπτει είναι υψηλής βιολογικής αξίας και διαθεσιμότητας καθώς προσεγγίζει τη βιολογική αξία των ζωικών πρωτεϊνών.

Αν και ο χαλβάς μπορεί να αποτελέσει τροφή πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό, καθώς είναι πλούσιος σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, αμινοξέα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, έχει πολλές θερμίδες και γι'αυτό πρέπει να καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες.  Τα 100 γρ. χαλβά έχουν 536 θερμίδες, τα 100 γρ. ταχίνι 663 θερμίδες και τα 100 γρ. σουσάμι 576 θερμίδες. (Ένα μικρό κομμάτι χαλβά (60γρ)  προσδίδει 322 θερμίδες).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις