10 βήματα για μια επιτυχημένη εγκυμοσύνη





Επισκεφτείτε το γιατρό σας μόλις μάθετε ότι είστε έγκυος


Η καλή και έγκαιρη προγεννητική φροντίδα είναι πολύ σημαντική τόσο για εσάς όσο και για το μωρό σας. Ο γιατρός θα σας ζητήσει να κάνετε εξετάσεις με σκοπό να ελέγξει τόσο τη δική σας όσο και την κατάσταση υγείας του εμβρύου. Αυτό θα βοηθήσει να αποφευχθούν προβλήματα κατά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό.
Αν είστε έγκυος και δεν έχετε επιλέξει ακόμα γυναικολόγο, ξεκινήστε όσο το δυνατό γρηγορότερα. Μπορεί να χρειαστεί λίγος καιρός μέχρι να βρείτε τον κατάλληλο. Ενημερωθείτε.


Προσέχετε τι τρώτε


Τώρα που είστε έγκυος δεν πρέπει να τρώτε για δύο σε ποσότητα αλλά σε ποιότητα. Το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης οι γυναίκες συνήθως δεν χρειάζονται επιπλέον θερμίδες, ενώ το δεύτερο και τρίτο, χρειάζονται κατά μέσο όρο 300 θερμίδες επιπλέον την ημέρα. Αυτό μεταφράζεται σε ένα τοστ και ένα ποτήρι γάλα ή ένα γιαούρτι με δημητριακά και φρούτα. Όπως καταλαβαίνετε, οι διπλές μερίδες φαγητού και τα πολλά γλυκά θα καταλήξουν σε επιπλέον κιλά.

Φροντίστε να τρώτε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης. Χρειάζεστε τουλάχιστον 70 γρ την ημέρα (μια μέση γυναίκα) ενώ πριν την εγκυμοσύνη χρειαζόσασταν, περίπου 45γρ την ημέρα.

Αποφύγετε τα ωμά και μη παστεριωμένα τρόφιμα, καθώς και τα αμφιβόλου ποιότητας θαλασσινά.



Πάρτε τις βιταμίνες σας


Μόλις μάθετε οτι είστε έγκυος, ή και πριν την εγκυμοσύνη αρχίστε να παίρνετε φολικό οξύ (ενημερώστε το γιατρό σας). Είναι πολύ σημαντικό να το παίρνετε οπωσδήποτε σε όλο το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης και αργότερα ανάλογα με τις συστάσεις του γιατρού σας.

Πριν την εγκυμοσύνη μπορείτε να παίρνετε 400 micrograms φολικού, ενώ αφού μείνετε έγκυος πρέπει να το αυξήσετε σε 600 mcg.

Βεβαιωθείτε ότι οι αποθήκες σιδήρου σας είναι γεμάτες και αν έχετε αναιμία, αρχίστε αγωγή σιδήρου.

Αποφύγετε τις υπερβολικές δόσεις βιταμινών και συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής.


Ασκηθείτε συστηματικά

ένα καλό πρόγραμμα άσκησης, προσαρμοσμένο στις ανάγκες σας θα βοηθήσει στην καλή λειτουργία του σώματος σας, στο να μην πάρετε επιπλέον κιλά και θα κάνει τον τοκετό πιο εύκολο.

Θα βοηθήσει επίσης στο να επιστρέψετε στα προ εγκυμοσύνης κιλά πολύ πιο γρήγορα.

Επιλέξετε ασκήσεις όπως το γρήγορο περπάτημα και το κολύμπι.

Προσοχή να μην κουράζεστε πολύ και να μην αφυδατωθείτε.



Ξεκουραστείτε

Η κούραση που νοιώθετε τους πρώτους μήνες υπάρχει για κάποιο λόγο! Προσπαθείτε να ξεκουράζεστε. Ξαπλώστε λίγο το μεσημέρι ή και το απόγευμα, βάλτε τα πόδια ψηλά, ρίξτε λίγο τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας σας.

Δοκιμάστε τεχνικές χαλάρωσης, γιόγκα ή άλλες ασκήσεις που σας χαλαρώνουν και μειώνουν το σρες.



Πείτε όχι στο αλκοόλ

Προσπαθήστε να μην πίνετε καθόλου αλκοόλ όσο είστε έγκυος.

Δεν υπάρχει ασφαλής δόση αλκοόλ στην εγκυμοσύνη και δεν γνωρίζουμε ακριβώς ακόμα και μικρές δόσεις τί επίδραση μπορεί να έχουν στο έμβρυο.

Μπορείτε να δοκιμάσετε μπύρα χωρίς αλκοόλ περιστασιακά αν θέλετε να πιείτε κάτι.


Σταματήστε το κάπνισμα

Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο αποβολής, προβλημάτων ανάπτυξης του εμβρύου, αποκόλληση πλακούντα και πρόωρου τοκετού.
Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο να γεννηθεί το μωρό σας νεκρό ή να πεθάνει σύντομα μετά τη γέννα.


Μειώστε την κατανάλωση καφεΐνης

Καλό είναι να μειώσετε την καφεΐνη που καταναλώνετε σε 200 mg ή λιγότερο την ημέρα. Αυτό μπορείτε να το πάρετε από ένα φλιτζάνι δυνατού καφέ. Έχει βρεθεί ότι η αυξημένη κατανάλωση καφεΐνης συνδέεται με αποβολές.

Επιπλέον η αυξημένη κατανάλωση καφεΐνης δυσκολεύει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό, προκαλεί αϋπνίες, πονοκεφάλους και παλινδρόμηση σε πολλές γυναίκες.

Μην ξεχνάτε: Καφεΐνη υπάρχει στον καφέ, αλλά και στη σοκολάτα, στο τσάι και σε διάφορα αναψυκτικά.

Επισκεφτείτε τον οδοντίατρο

Μην αμελείτε την στοματική σας υγεία. Πλένετε καλά τα δόντια, χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα και επισκεφτείτε συχνά τον οδοντίατρο.

Φροντίστε την ψυχική σας υγεία


Πολλές γυναίκες νοιώθουν να έχουν μεταπτώσεις στην διάθεση και τα συναισθήματα τους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αν νοιώθετε ότι τα συναισθήματα σας είναι υπερβολικά ή σας δημιουργούν πρόβλημα στην καθημερινοτητα σας, επισκεφτείτε κάποιον ειδικό.
Η μετάβαση στην μητρότητα δεν είναι εύκολη και μερικές φορές μια ομάδα υποστήριξης ή η βοήθεια ενός ειδικού μπορεί να αποδεχθούν χρήσιμα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις