Δίαιτες με πολύ λίγα λιπαρά


Έγιναν διάσημες κυρίως τη δεκαετία του 80 και 90 και ενθάρρυναν τον κόσμο να τρώει όσο πιο λίγα λιπαρά γίνεται.  Προώθησαν τους υδατάνθρακες στη θέση των λιπαρών που μείωσαν και ώθησαν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν τα φαστ φουντ και να προτιμήσουν φρούτα και λαχανικά που είναι χαμηλά σε λιπαρά και πλούσια σε φυτικές ίνες.
Το ευρύ κοινό πίστεψε ότι οι υδατάνθρακες είναι αθώοι και ότι μόνο το λίπος μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους.  Λάθος φυσικά, αφού η υπερκατανάλωση θερμίδων είτε προέρχεται από λίπος είτε από υδατάνθρακες επιφέρει αύξηση του βάρους.
Μερικές από αυτές τις δίαιτες είναι σε γενικές γραμμές ισορροπημένες και εστιάζουν στην κατανάλωση ολικής αλέσεως δημητριακών, φρούτων, λαχανικών και άπαχου κρέατος. (Pritikin diet).  Καμία όμως δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη σημασία των απαραίτητων λιπαρών οξέων, των στερολών και τους λοιπούς λόγους για τους οποίους το 30-35% των θερμίδων της διατροφής μας πρέπει να καλύπτεται από λίπος (βλ. 1ο μάθημα αυτής της σειράς).  Οι δίαιτες αυτές αφαιρούν το λίπος από τη διατροφή χωρίς να κάνουν κανένα διαχωρισμό ανάμεσα σε «καλό» και «κακό» λίπος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις