ΠΑΝΤΖΑΡΙΑ. Να φάω μόνο τον βολβό ή και τα φύλλα;


Τα παρεξηγημένα ως "παχυντικά" και "πλούσια σε ζάχαρα" παντζάρια είναι μια πολύ υγιεινή τροφή.
Προσφέρουν μόνο 44 θερμίδες ανα 100γρ όταν τρώμε τον βολβό. Έχουν 10γρ υδατάνθρακες, 2 γρ φυτικές ίνες και 2 γρ πρωτεΐνης.


Εκτός από το ότι είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ο βολβός του παντζαριου περιέχει επίσης φολικό οξύ, βιταμίνη C, βιταμίνες Β1, Β2, Β3 και Β6, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο και σίδηρο.

Τα πράσινα φύλλα των παντζαριών και τα κοτσάνια τους αφού μαγειρευτούν προσδίδουν μόνο 27 θερμίδες ανα 100γρ. Έχουν μόνο 5γρ υδατάνθρακες, 3γρ φυτικών ινών και 3 γρ πρωτεινών. 
Προσδίδουν το 153% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη Α, το 42% σε σίδηρο, το 11% σε ασβέστιο και το 11% σε σίδηρο.


Όπως φαίνεται λοιπόν, παρόλο που συνηθίζουμε να τρώμε τους βολβούς απο τα παντζάρια, τα φύλλα τους είναι πολύ πιο θρεπτικά και θα έπρεπε να καταναλώνονται εξίσου συχνά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις