Αβοκάντο




Το αβοκάντο είναι ένα φρούτο με πράσινο φλοιό και σφριγηλή σάρκα. Είναι νοστιμότερα την ανοιξη και το καλοκαίρι, αλλα τρώγονται όλο το χρόνο. Έχει βουτυρώδη γεύση και γι’αυτό χρησιμοποιείται στην μαγειρική στην ομάδα των λιπών.
Ένα τυπικό αβοκάντο:
·         Περίπου 75% απο τις θερμίδες του αβοκάντου προέρχονται απο λίπος, κυρίως μονοακόρεστα λιπαρά.
·         Τα 100γρ αβοκάντο έχουν 35% περισσότερο κάλιο (485mg) σε σχέση με ίση ποσότητα μπανάνας (358mg).
·         Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και σε βιταμίνη Ε και βιταμίνη Κ.
·         Επίσης τα αβοκάντο είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (περίπου 75% αδιαλυτες και 25% διαλυτές).

Έρευνες δείχνουν οτι το αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερίνης. Ειδικότερα μια έρευνα δείχνει οτι μετά απο 7 μέρες διατροφής πλούσιας σε αβοκάντο, ασθενείς με ήπια υπερχοληστερολαιμία μείωσαν τη χοληστερίνη τους κατα 17%. Οι ίδιοι ασθενείς είχαν επιπλέον μείωση της LDL (Κακή χοληστερίνη) κατα 22% και αύξηση της HDL (καλή χοληστερίνη) κατα 11%.

Προσοχή στις θερμίδες γιατί 1 μέτριο αβοκάντο (200γρ) προσδίδουν περίπου 322 θερμίδες, 29γρ λιπαρά, 17γρ υδατάνθρακες, 13γρ φυτικές ίνες και 4γρ πρωτεΐνες.
Επίσης προσφέρουν Βιταμίνες Α και C, ασβέστιο και σίδηρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις