Μπρόκολο




Το μπρόκολο είναι πολύ πλούσιο σε βιταμίνη C και σε φυτικές ίνες. Περιέχει επίσης πολλά αντιοξειδωτικά όπως το σελήνιο και το  DIM.  Μια μερίδα μπρόκολο προσδίδει περισσότερο απο 30μγ βιταμίνης C και μισό φλυτζάνι προσδίδει 52μγ της ίδιας βιταμίνης. 



Ο καλύτερος τρόπος να καταναλώνουμε το μπρόκολο είναι στον ατμό (3-4 λεπτά) ώστε να διατηρηθούν ζωντανά τα αντιοξειδωτικά του. Το βράσιμο μειώνει τα πιθανά αντι-καρκινικά θρεπτικά συστατικά του μπρόκολου κατα 20-30% μετά απο 5 λεπτά και κατα 40-50% μετά απο 10 λεπτά βρασμού. Αν βράσει ακόμα περισσότερο, τα θρεπτικά αντιοξειδωτικά του μειώνονται κατα 77%. Φαίνεται οτι το μαγείρεμα στον ατμό και το ψήσιμο στα μικροκύματα είναι οι καλύτεροι τρόποι μαγειρέματος για τη διατήρηση των αντιοξειδωτικών συστατικών του μπρόκολου.

Εκτός όλων αυτών, το μπρόκολο περιέχει και καροτενοειδη και είναι ιδιαιτερα πλούσιο σε λουτείνη και βήτα καροτένιο.

100γρ μπρόκολο ωμό δίνουν 34 θερμίδες , 3γρ φυτικών ινών, 3 γρ πρωτείνης και καλύπτουν 12% των αναγκών μας σε βιταμίνη Α, 149% των αναγκών μας σε βιταμίνη C, 5% των αναγκών μας σε ασβέστιο και 4% των αναγκών μας σε σίδηρο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις