Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2011

Διασημες Διαιτες Αδυνατισματος - Ισορροπημενη Διατροφη

ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑΣ / ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΒΑΡΟΥΣ

Για να πετύχει ένα διαιτολόγιο απώλειας βάρους, αλλά και οποιοδήποτε διαιτολόγιο πρέπει να έχει ορισμένα χαρακτηριστικά:
1.   Να θέτει ρεαλιστικούς στόχους
2.   Μερικές φορές είναι καλύτερο να αρχίσουμε μία δίαιτα με μια-δυο αλλαγές στη διατροφή του ασθενούς παρά με ολική αλλαγή του διαιτολογίου.
3.   Πρέπει να αναγνωρίζει τον σημαντικότερο στόχο του, ο οποίος μπορεί να είναι διαφορετικός σε κάθε περίπτωση.
4.   Να είναι συμβατό με ήδη υπάρχουσες συνήθειες.
5.   Να δίνει θετικές και όχι αρνητικές συμβουλές (π.χ., να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά και όχι να τρώτε λιγότερα γλυκά).
6.   Να μην αναμένονται μεγάλες αλλαγές γρήγορα.


Οι διατροφικές συμβουλές που δίνονται στους ασθενείς πρέπει να είναι διατυπωμένες σε τρόφιμα και όχι σε θρεπτικά συστατικά.  Οι άνθρωποι τρώνε μήλα και κοτόπουλα και όχι υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.  Είναι σημαντικό να εξηγούμε αναλυτικά τη χρησιμότητα και τη σημασία του κάθε τροφίμου στη διατροφή και να εκπαιδεύουμε τους ασθενείς μας έτσι ώστε να μπορούν σιγά-σιγά και ξεχωρίζουν και να επιλέγουν τί είναι καλό για τους ίδιους.
Γενικά η δίαιτα πρέπει να είναι:
ü  Επαρκής
ü  Ισορροπημένη
ü  Να έχει ποικιλία και μέτρο.

Τυπικές διατροφικές συμβουλές για μια υγιεινή διατροφή είναι να τρώμε ποικιλία τροφίμων, να επιλέγουμε λιπαρά που δεν είναι κορεσμένα και να αποφεύγουμε τη χοληστερίνη, να προτιμάμε δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά, να μειώσουμε όσο γίνεται το αλάτι και να μετριάσουμε τη ζάχαρη, να μην κάνουμε κατάχρηση αλκοόλ και να ακολουθούμε εκτός από την ισορροπημένη διατροφή, και ένα ισορροπημένο τρόπο ζωής με αυξημένη φυσική δραστηριότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου